Przez długi czas multimedia samochodowe ograniczały się do zastosowań wyłącznie w wysokiej klasy wozach, limuzynach i pojazdach rekreacyjnych. Pomysł oglądania filmów lub grania w gry w samochodzie trafił do kluczowego nurtu zainteresowania na świecie dopiero w późnych lat 90-tych i wczesnych XXI wieku, a nawet wtedy multimedia samochodowe były w obszernej mierze ograniczone do kosztownych jednostek wideo oraz nieporęcznych magnetowidów lub ogromnych systemów DVD.

Radio samochodowe z carplay

Multimedia do samochodu: co się dzieje dzisiaj?
Dzisiaj multimedialne możliwości są dostępne dla wszystkich kierowców, co jest widoczne w bogatych w funkcje wozach. Odpowiednio to, nie ma niemal żadnych ograniczeń co do sposobu konfigurowania automobilowego systemu multimedialnego, a jedyną miarodajną rzeczą jest to, że potrzebujesz zarówno komponentu audio, jak i wideo.

Istnieją dziesiątki rozmaitych urządzeń oraz wyposażenia oraz wszelkie muszą ze sobą współpracować w samochodowych multimediach. Z reguły umieszcza się je w ramach trzech podstawowych kategorii:

•    ekwipunek audio
•    ekwipunek wideo
•    źródła mediów

Część audio samochodowego systemu multimedialnego z reguły składa się z istniejącego systemu dźwiękowego, choć są miarodajne różnice. Niektóre z komponentów audio, które na ogół znajdują się w samochodowych systemach multimedialnych, obejmują:

•    jednostkę główną
•    głośniki
•    procesor dźwięku
•    słuchawki

Słuchawki można odszukać już w normalnych automobilowych systemach audio, niemniej jednak są one znacznie częściej wykorzystane w połączeniu z multimedialnymi autami. Przewodowe słuchawki wymagają gniazda słuchawkowego w jednostce głównej, odtwarzaczu wideo bądź w innym miejscu, natomiast słuchawki bezprzewodowe mogą wykorzystywać sygnały podczerwieni bądź też RF.

Większość innych komponentów audio jest wybitnie podobna do tych w schematycznych samochodowych systemach audio, z kilkoma odstępstwami, takimi jak jednostka główna. W czasie gdy w konfiguracji multimedialnej można używać sztampowego radia samochodowego, jednostki z głowicami wideo są o wiele prawidłowiej zaadaptowane do celu.

Jak wybrać?
To w głównej mierze powinno być przemyślane już na poziomie wybierania auta. Jeżeli natomiast zabieramy się za wyposażenie już później przede wszystkim musimy wziąć pod uwagę czynniki takie jak: budżet, wykorzystanie, częstotliwość użytkowania. Całe szczęście nowoczesne marki dają nam do dyspozycji całościowe rozwiązania, a sprzedawcy systemów multimedialnych do aut są niezmiennie gotowi do pomocy w wyborze tego najbardziej należytego. Należałoby jednak wcześniej samemu zrobić rozeznanie w opcjach i cenach na rynku, by nie dać się naciągnąć.